pondělí 1. června 2009

Rozhovor 4

Nedávno se mi podařilo udělat rozhovor s Kanaďankou jménem Dora žijící v Torontu,na kterou jsem poprvé narazil před pár lety na její stránce Bungle to Fantomas.Delší dobu byl její web nečinný,až do jisté chvíle,kdy se Bungle to Fantomas objevil na zbrusu nové adrese :

Ciao Doro,
je mi potěšením udělat s tebou tenhle rozhovor, protože si vzpomínám na den, kdy jsem poprvé viděl stránku Bungle to Fantomas a tam tvoje fotky s Mikem. Můžeš mi říct jak dlouho tahle stránka existuje a jestli si vzpomínáš na první slova, která jsi tam napsala?

Web jsem založila v roce 1999 po tom, co jsem dělala interview s Mr. Bungle pro rádio, ve kterém jsem tehdy pracovala. Kromě toho interview si nepamatuju první slova, která jsem tam napsala, ale jsem si jistá, že mám ještě někde uložené soubory ze starých stránek. Až budu mít víc volného času,přesunu konečně obsah svých starých stránek na nové,které jsem založila na Bungle to Fantomas.

Chtěl bych vědět, kdy poprvé a jaká písnička tě přivedla k Mike Pattonovi?
Bylo to v roce 1989, byli jsme v domě kamaráky a ona poslouchala the Real Thing, a tam jsem se zamilovala do celého toho alba.

Kolikrát jsi se s Mikem setkala, kde, pouze v Kanadě, nebo jsi navštívila i akce jinde? A kdy naposled?
Poprvé jsem se s Mikem potkala v roce 1995, když Faith No More přijeli na turné sem, nechala jsem si od něj podepsat set list z jejich show (pořád ho mám a neskenovala jsem to, ale ještě jsem ho nedala na stránky). Měla jsem to štěstí, že jsem s ním mluvila pokaždé, když přijel do Toronta. Jezdila jsem po celé Kanadě na různé show (FNM, Mr. Bungle, Lovage, Tomahavk, Fantomas, Peeping Tom, Patton w/ X-ecutioners, Fantomas Melvins Big Band a další sólové show). Naposled jsem ho viděla v roce 2007 na show Peeping Tom, kde jsem mu dala CD s řeckou hudbou, o které mě požádal, když jsme spolu mluvili předtím. Je velkým fanouškem tradiční řecké hudby a jsem si jistá, že v některých jeho skladbách je to znát.

Jak se ti líbily jeho vystoupení s maskou ve skladbě „God Hates A Coward“ nebo masky démonů, které kdysi používali Mr. Bungle?
Víc se mi líbí masky Mr. Bungle, ale je to nejspíš tím, že je nosil v době, kdy jsem začala jeho hudbu poslouchat (jinou než FNM).

OK, co se týče letošního návratu FNM, jaké byly tvoje první myšlenky, když ses o tom dozvěděla?

Byla jsem totálně nadšená, když jsem se o tom doslechla, a hrozně se těším, že uvidím tolik show kolik jen půjde. Vždycky jsem si říkala, jestli se někdy k sobě vrátí!

Plánuješ návštěvu nějaké akce v Evropě, nebo počkáš, jestli zavítají do USA?

Plánuju návštěvu Evropy na několik show, a samozřejmě pojedu na americké show, pokud se rozhodnou zavítat i tam.

Jakou barvu jeho hlasu máš nejraději? Měkky, jemný, jako v „Anger Management“, nebo jeho šílený řev v „Cuckoo for Caca“?
Oboje je super a rozhodně záleží na mé momentální náladě. Velká přitažlivost Mike Pattona jako hudebníka spočívá v tom, že jeho hlas pokrývá široký rozsah.

Už jsi slyšela soundtrack k filmu Crank 2? A jak se ti líbila hudba z Perfect Place? Miluju song „A Perfect Twist“ a samozřejmě jsem byl překvapený skladbou „Cupo Dolore“.

Ještě jsem neslyšela soundtrack k filmu „Crank 2“, ale je určitě na seznamu CD, která si chci koupit. „A Perfect Place“ na mě udělalo velký dojem, zejména „A Perfect Twist“. Ta skladba mi připomněla strarší Mr. Bungle / FNM.

Byla jsi na koncertě Trevora Dunna v roce 2005, jak se ti líbil?
Trevor Dunn na mě vždycky udělá dojem, když ho vidím naživo. Celá show pouze s cellem a harfou je neuvěřitelná!

Letos jsi se také setkala s Treyem Spruancem, povídej, jaký dojem na tebe udělal tenhle vousáč? Líbí se mi jeho kapela Secret Chiefs, skvělá kombinace perské a arabské hudby. Mluvila jsi s ním o Mr. Bungle?
Letos jsem se s Treyem setkala po téměr 10 letech. Naposled jsem ho viděla, když Faxed Head přijeli do Toronta (myslím, že to bylo v roce 2000). Mám z té show fotky, ale ještě jsem je na svůj nový web nedala. Na Mr. Bungle jsem se ho vlastně neptala vůbec – snažím se vynechat minulost a soustředit se na to, jaká zajímavá hudba přijde v budoucnu. Musím přiznat, že je to jeden z nejinteligentnějších a nejzajímavějších lidí, co jsem kdy potkala. Secret Chiefs 3 budou v Torontu znova 4. června, takže se na ně zase těším.

Jakou hudbu posloucháš kromě Pattonových projektů?

Poslouchám v podstatě všecko. Nejnovější věc v mém ipodu jsou noví Depeche Mode. Baví mě taky kanadské kapely jako Alexisonfire a Billy Talent.

Díky za interview a užij si léto!

Díky, Lukáši. Sleduj můj nový web, protože brzy přibudou nové obrázky, a zas se ozvi!


Mike a Dora (Toronto 2002,koncert Lovage)

Žádné komentáře:

Okomentovat